July 19, 2010

旅程小記事

一個人搭德士 遇上了多話的司機

[Where are you from?]

[Malaysia]

[Alone?]

[Sort of Meeting a fren here]

[You have Thai fren here? You look like Thai]

[Nope I am meeting a fren from oversea]

[Do you wan to have a Thai fren? Or a Thai Chinese fren like me?]

[Not really]

怎麼講話開始有些輕佻了 我開始保持沉默 慢慢的享受我的Haagen Daz

[Are you married?]

好 我就跟你亂哈拉一輪

[Yup]

[Oh? Then you are here alone? Husband busy?]

[Yup This is a trip for myself]

[Then do you wan to go anywhere tonight? I can bring you around

Can go have fun Entertainment you know? Bar you know?]

我曉得他口中的Entertainment是指夜間娛樂場所

[Nope I prefer to be alone Again This is a trip for MYSELF]

就在這個時候 我的目的地到達了 時間剛剛好 結束了我與司機的對話

#####

在前往皇宮的途中 在船上遇見了一家洋人

一對夫妻與兩個年幼的兒女 不太清楚他們是那國人

他們並不說英語 除了男生跟我對話的時候 才說英語

他們的小孩漂亮得如同洋娃娃 有些後悔沒與他們合照

他們也是要到皇宮去 也不清楚方向

然 搞笑的是 他們竟然認為我搞得懂方向

一路上就尾隨著我 害得我頻頻問路人對的方向

擔心他們跟我一起走冤枉路

還好 最總順利到達 我們才繼續各自的旅程

我想 或許他們把我當成了當地人吧

#####

逛街購物累了後 提著太多的東西

懶得搭火車 + 走路

決定招攬一輛當地的小計程車回酒店

問了其中一輛 確定他懂得我入住的酒店再上車

上車後 再問一次

[You really know how to go there?]

[Hmmm I got map]

隨後 就把地圖丟給我

先生 你竟然要我看地圖 再讓你知道

我的媽呀 你才是司機欸

我氣得大喊

[STOP I dun wan to sit your car STOP NOW]

非常慶幸他肯停車 否則我已打算跳車了

我知道這聽起來有些危險 但是也蠻刺激就是了

1 comment:

雨雯 said...

Didn't know u were away. Hope it was good and good gateaway!

IT takes time, but I think you're dealing with it slowly.

Gambatei, frez!